MiFID II: ארגונים פיננסים מתקשים להתמודד עם התקנות החדשות

ב- 3 בינואר, 2018, נכנסה לתוקף גרסה מחודשת לחלוטין של תקנת האיחוד האירופי להגנה על כלים פיננסים, הידועה בקרב מקצוענים כ- MiFID II. התקנה החדשה נועדה לספק הגנה רחבה יותר על משקיעים באירופה, באמצעות הצבת דרישה מבנקים באיחוד האירופי ושירותים פיננסים אחרים לספק שקיפות גדולה יותר אל כל סוגי הנכסים שלהם.

"החוקים החדשים מכסים למעשה את כל הצדדים של מסחר באיחוד האירופאי", כתבו בפייננשל טיימס. "הם חוצים את תעשיית השירותים הפיננסים, החל מבנקים, דרך משקיעים מוסדיים, בורסות מסחר, ברוקרים, קרנות גידור, ועד לסוחרים בהיקפים גדולים".

אחת מהדרישות המרכזיות של MiFID II היא שארגונים פיננסים חייבים לתעד את כל "התקשורת אשר מובילה לעסקה" – שינוי משמעותי בדרישה מהתקנה הקודמת שדרשה פשוט לשמור "פקודות לקוח ופעולות". נתונים חייבים להישמר למשך 5 שנים, וחברות חייבות לבצע מעקב אחר תקשורת העובדים שלהם. תקן זה מרחיב משמעותית את היקף התקשורת שיש לאסוף, לשמר ולנטר.

MiFID II מחייב שימוש בטכנולוגיה כדי לייצר אוטומציה של תהליכי איסוף ושימור המידע. הוא דורש במיוחד כי תקשורת עסקית תיאסף ותהיה מנוטרת בטלפונים, מערכות דואר אלקטרוני, מכשירים ניידים, הודעות טקסט, פלטפורמות של רשתות חברתיות, וערוצי תקשורת אחרים המשמשים אנשי פיננסים.

עד כמה קשות התקנות עבור בנקים באיחוד האירופאי ושירותים פיננסים אחרים? סקר של חברת המחקר JWG Group מצא כי 90 אחוז מהחברות מאמינות כי הן נמצאות בסיכון בינוני או גבוה לאי עמידה בחוקים האלה.

חיוני לבחור בכלי הטכנולוגיה המתאימים כדי לעמוד בתקנה. לדוגמא,  AD eDiscovery של AccessData, מסייע לארגונים פיננסים למזער סיכון, להבטיח עמידה ברגולציה ולשפר את יעילות התגובה שלהם. התוכנה מהווה פלטפורמה אחידה ומקיפה לכל צרכי הארגון לשימור, חיפוש, איסוף, עיבוד, וביצוע הערכה של נתונים. הפתרון מעניק לצוותים בארגון פלטפורמה פשוטה לניהול עמידה ברגולציית נתונים.

יותר מכך, AccessData יצרה מוצר חדש שנועד לסייע לארגונים ולגופי ממשלה להתמודד עם מידע רגיש ובעייתי. AD RTK (כלי הסיכון) מאתר סיכונים אפשריים במידע – לעיתים קרובות מדובר במידע תקין השוכן באתרים שאינם תקינים, כגון מידע מסווג ברשתות שאינן מסווגות – והוא מתקן את הבעיות לרוחב המידע. AD RTK מאתר נתונים, מבצע הערכה של סיכון רגולטורי, ומעניק למשתמשים את ההזדמנות למחוק את הקבצים הבעייתייים. הוא יכול להריץ סריקות לרוחב אלפי נקודות קצה ובמשאבי רשת משותפים, על בסיס קבוע או באופן חד פעמי.

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם