תוכנות כופר זדוניות צפויות להמשיך בגידול מעריכי אלא אם תהיה התערבות ממשלתית – לפי ניתוח של מעבדות F-Secure

חוסר הרצון של ממשלות לחסל את המטבע הדיגיטלי Bitcoin אפשר את הצמיחה המהירה של סחיטת סייבר אפשרית, אבל הכל יכול להשתנות אם ארה"ב או סין ישנו את סדר העדיפויות באכיפת פשעי סייבר.

הזמינות של ביטקוין, הפכה את המודל לסחיטת סייבר קריפטוגרפית לנגיש ורווחי. מה שהביא לגל פשיעה ברשת שמכפיל את מספר המשפחות השונות של תוכנות הכופר בכל שנה מאז 2012. בשנה 2012 היה ווריאנט אחד למשפחת תוכנות כופר ידועה לפי דיווח אבטחת הסייבר 2017 של F-Secure. ב-2015 היו כבר 35 וב-2016 היו 193.

חברות סיניות השקיעו בשרתים לכרית המטבע עד כדי כך שכיום 42% מכל התנועות במטבע מתבצעות בסין, זאת לעומת הוועדה האמריקאית לביטחון ומסחר, שמסרבת ליצור קרן למסחר במטבע עקב "חשש מהונאות ומניפולציות הנפוצות בשוק הזה".

שינוי קטן יכול להביא להשפעה גדולה

הממשלות בארה"ב ובאירופה מסוגלות להשפיעה משמעותית על Bitcoin בדרך פשוטה מאוד. "חשבונות מסחר בביטקוין יצטרכו להיות מחוברים לכתובת פיזית", אומר שון סליבן יועץ אבטחה מכיר ב-F-Secure. "כיום לוקח דקות, אפילו שניות לפתוח חשבון ביטקוין אצל צד שלישי. הדרישה הנ"ל תדרוש שליחה פיזית של קוד אקטיבציה לפני תחילת השימוש בחשבון. נכון שזה לא ישפיע על פושעי סייבר בסין או רוסיה, אבל זה יגרום למתקפות שלהם להיות הרבה פחות רווחיות."

יש לפעול מהר. מדגיש סליבן.

להמשך קריאה

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם