מנכ"ל Malwarebytes: "חלק מחברות האנטי וירוס הגדולות מאבדות מיקוד, ואנחנו ניזונים מכך"

בראיון ל- CRN סיפר מרצין קלצ'נסקי, מנכ"ל Malwarebytes, כיצד החל לבנות את החברה שלו בגיל 14 לאחר שהמחשב של המשפחה נדבק בוירוס, מדוע פגש את השותף שלו פנים אל פנים רק אחרי שהחברה הרוויחה מיליון דולר, ואיך הרוח הצעירה של החברה רק עוזרת בעבודה מול לקוחות ושותפים.

Multipoint היא הנציגה רשמית של Malwarebytes בישראל. לפרטים נוספים אודות פתרונות נגד קוד זדוני ותוכנות כופר, לחץ כאן.

"זה שם נוראי", מספר מרצין קלצ'נסקי, מייסד משותף ומנכ"ל Malwarebytes, על העת בה הציעו לו את שם הדומיין שישמש גם כשם החברה המצליחה.

"באותו הזמן ממש שנאתי את השם, אבל זרמתי איתו והתחלתי לבנות אפליקציות freeware תחת השם Malwarebytes.biz".

הקריירה של קלצ'נסקי, שעדיין לא מלאו לו 30, התפתחה יחד עם תעשיית הסייבר בה. היא החלה במקריות כשבגיל 14 הוא הדביק את המחשב המשפחתי בוירוס שהוריד יחד עם משחק מחשב פרוץ.

"זה היה בימים בהם הקוד הזדוני היה צולע, והסתכם בגורילה סגולה שקפצה על המסך וניסתה למכור משהו", הוא מסביר.

על אף שבמחשב הותקן אנטי וירוס של Symantec, הוא החמיץ את העובדה שמשהו לא בסדר. קלצ'נסקי חיפוש פתרון ברשת והגיע לפורום בשם Superheros, קבוצה של מתכנתים חובבים שהתנדבו לסייע לאנשים להסיר קוד זדוני ממחשבים.

תוך מספר ימים, כשהוא פועל על פי העצות שלהם, המחשב המשפחתי היה נקי מוירוסים והקריירה של קלצ'נסקי יצאה לדרך.

"כמה ימים לאחר מכן, לא הצלחתי להשתחרר מהתחושה של 'למה אנחנו משלמים עבור אנטי וירוס אם הוא לא עוזר? לכן נכנסתי לפורום כדי ללמוד יותר ולמדתי תכנות מתוך ספר For Dummies", הוא מספר.

הפורום ההוא כבר לא קיים, אבל חלק מעובדי החברה הראשונים הגיעו דרך פורומים דומים, כולל המתכנתת הבלגית שסייעה לו לתקן את המחשב לפני 15 שנים, וכעת משמשת כמנהלת מחקר איומים.

פנים רעננות

אדם נוסף אותו קלצ'נסקי פגש בפורום ההוא, הוא ברוס הריסון, אשר סייע לו לבצע כיוונון של כלי האנטי וירוס שלו, ובסופו של דבר הפך למייסד משותף של Malwarebytes שהשיקה את המוצר הראשון שלה ב- 2008.

"דמיין לעצמך שאתה בן 16 ומספר לאמא שלך שאתה עובד ברשת עם בחור בן 30", הוא צוחק. השניים לא נפגשו פנים אל פנים עד שנה מהקמת החברה, כשחצתה מיליון ראשון של הכנסות.

"גדלנו על הפורומים האלה, והכל עבר דרך טקסט, לכן חשבנו שהדבר הטוב ביותר יהיה לפעול בצורה כזו", מסביר קלצ'נסקי.

לאחר מכן המשיך קלצ'נסקי בדרכם של מייקל דל ומארק צוקרברג, כשהמשיך לפתח את החברה מהמעונות באוניברסיטה שלו.

להמציא את הגלגל מחדש

כסטרטאפ קטן, המייסדים של Malwarebytes ידעו שהם יצטרכו לנקוט בגישה חדשה כדי להילחם בקוד הזדוני. הם פישטו את התהליך באמצעות קיטלוג של הוירוסים תחת משפחות שונות, ובחנו התנהגות ואלגוריתמים לזיהוי קוד זדוני. לאחר מכן יצרו כלים לזיהוי ולחימה בסוגים שונים של קוד זדוני על בסיס המאפיינים של המשפחה.

זה היה "להמציא מחדש את הפתרון", אומר קלצ'נסקי.

"ראינו רבות מחברות האנטי וירוס המסורתיות מתחילות להדביק את הפער אל מול חלק מהאיומים, אבל אני חושב שהבעיה עדיין קיימת שם בחוץ", הוא מבהיר. "אני לא חושב שהם פתרו את הבעיה, והדבר פתח את הדלת לחברות חדשניות כמונו".

Malwarebytes ביצעה רכישה בכל שנה מאז 2015, כשהאחרונה היא חברת Binisoft במאי השנה. זה לא מהלך מכוון, אומר קלצ'ינסקי, ומוסיף כי החברה שלו לא יכולה לבנות הכל בעצמה. אם היא תנסה לעשות זאת תאבד מיקוד אם תנסה לעשות זאת.

"מספר חברות אנטי וירוס נכשלות כיום כי הן איבדו מיקוד. הן בנו את מוצר נקודת הקצה שלהם – זה מה שהן עשו מאז ומתמיד – וההכנסות מתחילות להאט, כך שהן משקיעות במקום אחר. בכך הן מאבדות את המיקוד במה שהפך אותן לחברות של מיליארד דולר במקור".

"הן לא יכולות להגן על הנתח שלהן מכיוון שהמוצרים שלהם לא יעילים. אני טוען שאנחנו במהפכת נקודות הקצה מכיוון שיש לנו את המתחרים הגדולים שנופלים, ואנחנו ניזונים מהם".

כשהוא נשאל אם הוא מכוון להנפקה ציבורית, הוא עונה ש- Malwarebytes עדיין לא מוכנה למהלך שכזה. למרות שאינו פוסל מהלך כזה בעתיד – הוא מעוניין להפוך את החברה לגדולה ביותר שניתן.

"כדי לצאת להנפקה אתה צריך יכולת חיזוי, משמעת פיסקלית ומשילות ארגונית טובה, ואני לא חושב שאנחנו שם עדיין", הוא אומר. "אנו צומחים כמו עשב, ובצורה כזאת קשה לבצע חיזוי ".

"אל תדפוק את הלקוח"

Malwarebytes לא מסתירה את הגיל הצעיר שלה או של המייסד והמנכ"ל שלה. קלצ'נסקי דוגל בשקיפות וכנות, ומדיניות של "אל תדפוק את הלקוח". הוא טוען שהקמת החברה בגיל צעיר כל כך העניק לו "לוח חלק" ליצירת התרבות הארגונית של החברה.

"לא הייתה לי תפיסה של איך זה לעבוד במקום עם תרבות גרועה. פשוט חשבתי – איך אני הייתי רוצה שיתייחסו אליי כעובד ב- Malwarebytes? ואז ניסיתי להחדיר את הערכים האלה ולשכור מובילים שחולקים את הערכים האלה", הוא מסביר.

קליצ'נסקי טוען כי הגיל מעולם לא היווה חסם, ואפילו היה ייתרון כאשר לקוחות ושותפים ראו את האנרגיה והתשוקה שלו.

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם