קבל שקיפות אל שרתי ה- Hyper-V שלך עם ניטור של PRTG

כמנהלי IT, המטרה שלנו היא לנהל ולתחזק כראוי את תשתית ה- hypervisor, ואנו יכולים לעשות זאת רק אם אנו יודעים מכירים את מצב הבריאות של כל הרכיבים המעורבים.

מאת ג'סמין קהרימן, PRTG

וירטואליזציה היא נושא רחב ואינה קשורה רק בוירטואליזציה של חומרה, אלא גם בוירטואליזציה של אפליקציות, רשתות, אחסון ועוד. עם זאת, הפוסט הזה מתמקד בוירטואליזציה של חומרה המבוססת על מיקרוסופט, הידועה בשם Hyper-V. ההשקה הראשונה של שרת Hyper-V Server התרחשה במסגרת Windows Server 2008 והיא עדיין קיימת ב- Windows Server 2019. מעבר לכך, מיקרוסופט גם מספקת שרת Hyper-V Core הזמין מאז השקת ב- Windows Server 2008 ו- Hyper-V המשולב בחלונות 8, 8.1 ו- 10 פרו, אנטרפרייז ו- Education.

כמנהלי IT, המטרה שלנו היא לנהל ולתחזק כראוי את תשתית ה- hypervisor, ואנו יכולים לעשות זאת רק אם אנו יודעים מכירים את מצב הבריאות של כל הרכיבים המעורבים. היכולות המתקדמות של PRTG Network Monitor מאפשרות לנטר ולקבל תובנות נוספות לגבי מצב הבריאות של המארח (host), מכונה וירטואלית, כרטיסי רשת, אחסון ועוד.

כדי לאסוף מידע מה- Hyper-V Server, פתרון PRTG משתמש ב- PowerShell, WMI או במדדים של ביצועי חלונות – זאת בהתאם להגדרות ה- Windows Compatibility. פתרון PRTG דורש כי למנהל מקומי או למנהל דומיין יהיו הרשאות להתחבר ל- Hyper-V על מנת לאסוף את המידע. נדרשת גם הפעלה של Remote Registry Windows על גבי מחשב המטרה.

ישנם 5  חיישני Hyper-V המגיעים מוגדרים מראש, אשר יכולים לנטר את מצב בריאות התשתית של Hyper-V. כל החיישנים תומכים ב- IPv4 ו- IPv6. מעבר לכך, ישנם חיישני צד ג' שפותח על ידי שותפים ולקוחות, בהם ניגע בסוף הפוסט.

כל החיישנים האלה מציגים מידע מנקודת המבט של Hyper-V. בנוסף, אנו ממליצים על ניטור כל החומרה והתוכנה הקשורים בהרצת הפעילות העסקית שלנו. ניתן להשיג זאת באמצעות שימוש ב- native PRTG sensors

קבל שקיפות גדולה יותר אל המארח והמכונות הוירטואליות שלך

באמצעות שימוש ב- Hyper-V Host Server Sensor, פתרון PRTG יכול לאסוף מדדים חיוניים למארח, לצריכת ה- CPU של המארח, ומכונות וירטואליות אורחות, אבל הוא גם מציג deposited pages ותעבורה יוצאת ונכנס אל ומתוך כרטיסי הרשת. מעבר לכך, התהליך המומלץ הוא גם לנטר את השרת הפיסי בו הותקן שרת ה- Hyper-V. לדוגמא, אם מארח ה- Hyper-V מופעל על שרת Dell PowerEdge, אנו יכולים לנטר את מצב הבריאות שלו דרך ממשק iDRAC באמצעות חיישן SNMP Dell PowerEdge System Health Sensor

PRTG-Microsoft-Hyper-V-Host

אם נרצה לדעת יותר אודות המכונות הוירטואליות שמתארחות עליו, חיישן ה- Hyper-V Virtual Machine Sensor יכול לספק לנו תובנות נוספות לגבי שימוש ב- CPU, השהייה של קריאה וכתיבה לבסיס נתונים, מהירות קריא וכתיבה מדיסק, שימוש בדיסק, זיכרון בשימוש, ותעבורת רשת יוצאת ונכנסת דרך מתג הרשת. ברגע שאנו מתחילים ליצור חיישני מכונה וירטואלית, PRTG תזהה את כל המכונות הוירטואליות הפועלות, ונהיה מסוגלים לבחור איזו מכונה תנוטר. PRTG  תוסיף חיישן בודד לכל מכונה וירטואלית.

PRTG-Hyper-V-Host-2

בנוסף, ניתן להרחיב את תוכנת הניטור גם אל מערכת ההפעלה המתארחת במכונה הוירטואלית ובאפליקציות שבה. לדוגמא, אם אתה מריץ Windows Server 2019 ו- SQL Server 2018 על גבי מכונה וירטואלית, ניתן לנטר פרמטרים שונים באמצעות שימוש ב- בחיישני WMI או SNMP. לצורך ניטור שרת SQL אנו יכולים לבדוק את מצב בריאות בסיס הנתונים או אפילו להריץ סקריפט באמצעות שימוש בחיישן Microsoft SQL v2

קבל תובנות נוספות לגבי רשת, אחסון ו- CSV

הניטור רוחב הפס שנצרך בכל ממשק רשת הוא חשוב כדי להבין את רוחב הפס הכולל ברשת שלנו ולשמור עליו. באמצעות שימוש בחיישן Hyper-V Virtual Network Adapter Sensor, פתרון PRTG יכול לספק לנו מידע נוסף אודות תעבורת רשת יוצאת ונכנסת, הפניות של packets, מולטיקאסט וברודקאסט, תעבורת רשת לכל מתג וירטואלי – בין אם מדובר בתקשורת פנימית, חיצונית או פרטית. ברגע שאנו מתחילים ליצור חיישן מסוג זה, PRTG תזהה את ממשקי הרשת הקיימים, ותוסיף חיישן עבור כל מתג וירטואלי.

בנוסף, באמצעות חיישן לכרטיס רשת חלונות וחיישן תעוברת SNMP, ניתן לנטר תעבורת רשת גם מנקודת המבט של מערכות הפעלה מתארחות.

PRTG-Microsoft-Hyper-V-VLAN-Switch

כאשר אנו יוצאים מכונה וירטואלית חדשה, Hyper-V ייצור גם דיסק וירטואלי חדש, עליו תותקן מערכת ההפעלה. דיסק וירטואלי זה ידוע גם כ- VHD או VHDX. באמצעות Hyper-V Virtual Storage Device Sensor, נדע יתר לגבי קצבי קריאה וכתיבה ולגבי שגיאות שונות. ברגע שאנו יוצרים את החיישן הזה, PRTG תזהה את כל הדיסקים הוירטואלים הקשורים במכונות וירטואליות. באמצעות שימוש חיישן WMI לנפח דיסק פנוי, חיישן נפח WMI, וחיישן דיסק חופשי, נוכל לקבל מידע נוסף אודות הדיסקים מנקודת המבט של מערכת ההפעלה מהתארחת. אם נרצה לקבל שקיפות גדולה יותר אל הדיסק הפיזי, נוכל לעשות זאת באמצעות שימוש בחיישני SNMP.

PRTG-Microsoft-Hyper-V-Storage

הודות לחיישן Hyper-V Cluster Shared Volume Disk Free Sensor אנו יכולים לנטר שרשור של Microsofot Hyper-V דרך PowerShell. החיישן יציג נפח פנוי באחוזים, בייטים ובסך הכל נפח דיסק.

סקריפטים צד ג' ל- Hyper-V

עולם הסקריפטים של PRTG הוא עולם בו אתה יכול למצוא סקריפטים שימושיים, תוספים וטמפלטים ל- PRTG בחינם. אלה נכתבו על ידי עובדי PRTG ומשתמשי PRTG נאמנים ברחבי העולם. ישנם שני סקריפטים שניתן לשלב ב- PRTG כדי לנטר RAM דינאמי עבור מארח Hyper-V והקצאה של משאבים פיזיים (CPU/RAM) למכונות וירטואליות. שני הסקריפטים נכתבו ב- PowerShell.

.

PRTG-Hyper-V-physical-Host

ויזואליזיצה של מצב הבריאות באמצעות PRTG Maps

כפי שאוזכר לעיל, התהליך המומלץ הוא ניטור של כל השכבות כדי לקבל שקיפות אמיתית אל תוך הרשת. כפי שמציגה המפה בהמשך, באמצעות שימוש בחיישני נייטיב של PRTG, הניטור מתחיל מהשכבה הפיזית, לשכבת האפליקציות, שם מנטרים אפליקציות המתארחו במכונה וירטואלית. כלל התראה או השבתה יוצגו על המפה בצבעים מתאימים. באמצעות שימוש ב- HTML וב0 iFrame, ניתן לבצע רוטציה בין כל המכונות הוירטואליות הפעילות על גבי אותה המפה, ולקבל שקיפות מלאה.

2020-06-17 12_03_47-Hyper-V 2016 _ PRTG PreSales Demo

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם