מה זה Packet Loss Test? ואיך מבצעים בחינת אובדן חבילות באמצעות PRTG

Packet Loss מתרחש ברשתות כאשר חבילות (Packets) של נתונים הולכות לאיבוד במהלך שידור או כאשר חבילות מגיעות ליעד שלהן באיחור. קרא עוד על ניטור ומדידה של Packet Loss

מה  זה Packet Loss?

Packet Loss מתרחש ברשתות כאשר חבילות (Packets) של נתונים הולכות לאיבוד במהלך שידור או כאשר חבילות מגיעות ליעד שלהן באיחור. לפני שהם נשלחים, נתונים נארזים במספר שכבות. החבילות האלה עוברות דרך מספר נקודות ממסר (דרך על גבי רשתות אלחוטיות וחוטיות) כדי להגיע ליעד שלהן. בנקודות אלה מתרחש האובדן של חבילות TCP או שהן מתעכבות.

בכל פעם שחבילה נשלחת היא מסומנת בחתימת זמן. הערך של החתימה מסן את הזמן שעל השולח להמתין לפני שהוא מקבל אישור להגעת החבילה. אם חבילה אובדת או מתעכבת, היא בסופו של דבר עובר לסטטוס Time out. כאשר  זה מתרחש חבילה חדשה נשלחת במקומה. הפעולה מוכרת בשם שידור חוזר של Timeout (RTO). התוצאה? החבילה מגיעה באיחור והביצועים נפגעים.

מדוע לבצע בחינה של בדיקת חבילה?

אובדן חבילות (packet loss) אחראי לבעיות רבות ברשת, ובמיוחד ברשתות WAN ורשתות אלחוטיות. מבחן אובדן חבילות מסייע לקבוע האם בעיות קישוריות ברשת או ביצועים נמוכים של תקשורת נגרמים מאובדן חבילות.

PRTG Network Monitor הוא כלי ניטור רשת עוצמתי, אשר לא רק מסייע לך לבחון את אובדן החבילות, ולפתור בעיות הקשורות לתקשורת אלחוטית, אלא גם מסייע לך לחשב רוחב פס, לבדוק את הזמינות של מכשירים ברשת, לנטר את ניצול הרשת, לסרוק כתובות IP, ולעקוב אחר ביצועי אינטרנט ורשת פנימית. אפשרויות ההתראה הגמישות של הפתרון מאפשרות לך לקבוע בדיוק מתי וכיצד תרצה לקבל התראה לגבי נושאים הדורשים את תשומת הלב שלך.

PRTG מבצע בחינת אובדן חבילות (packet loss test) אמין באמצעות חיישן QoS One Way, אשר מבצע מדידות באמצעות שליחת חבילות UDP בין שני גשושים (Probes) מרוחקים. מלבד מדידת אובדן החבילות, החיישן גם מנטר פרמטרים כגון VoIP Jitter, חבילות כפולות, עיכובים בחבילות והשהייה (latency) ב- Ethernet.

ישנן שתי שיטות ניטור:

מדידת החיבור בין של גשושים של PRTG

לדוגמא: כדי למדוד את אובדן החבילות באפיק שבין שרת ה- PRTG שלך וחדר השרתים, התקן גשוש PRTG מרוחק על מחשב חלונות בחדר השרתים, וחבר את הגשוש (probe) לשרת PRTG. לאחר מכן צור חיישן QoS One Way על גבי הגשוש אשר מוגדר על גבי שרת ה- PRTG Core.

בהגדרות החיישן, בחר את הגשוש בחדר השרתים כיעד שלך. PRTG ישלח באופן אוטומטי חבילות נתונים קדימה ואחורה בין שני הגשושים של PRTG, וכך ינטרו את איכות הקישוריות (כולל מבחן של אובדן חבילות). החיישן יציג את הזמן שנדרש לחבילה כדי להגיע ליעד, וכן את שיעור העיכובים ואובדן החבילות. אתה יכול גם למדוד את שיעור אובדן החבילות בין שני גשושים מרוחקים, ובכך למדוד קישוריות נתונים שונה.

ניטור באמצעות PRTG QoS Reflector

ה- Reflector הוא קוד Python אשר שולח חבילות נתונים מנקודת קצה חזרה אל PRTG. הקוד יכול לפעול על כל מחשב לינוקס, ואפילו על ה- Raspberry Pi הקטן ביותר, כשהוא מאפשר לך לעקוף את הצורך במחשב חלונות ועל גשוש מרוחק.

בכך אתה לא צריך ליצור גשוש מרוחק לצורך בחינת אובדן החבילות. עיקרון הפעולה בכל מקרה נותר דומה. תצטרך להגדיר שתי נקודות של בנתיב מעבר הנתונים על מנת לקבל מדידות QoS ואובדן חבילות. כפי שנעשה בשיטה השניה, המבחן מאפשר לך לחלץ נתונים שיצביעו על איכות הקישוריות בפירוט רב.

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם