כיצד לנטר במהירות השהייה (latncy) ברשת עם PRTG

השהייה, Latency, היא מרכיב חיוני בביצועים של כל רשת. המונח מתייחסס למדידת הזמן שלוקח לחבילת נתונים לנוע בין שתי נקודות. לעיתים קרובות היא round-trip time, וכאשר היא נמוכה המשמעות שהיא שהרשת תפעל בצורה חלקה. כאשר ההשהייה מציגה נתונים גבוהים, המשמעות היא שהרשת תסבול מעיכובים בתעבורה.

כאשר ההשהייה גבוהה מידי, בעיות עם VoIP ושידורי וידאו מתחילות לצוץ. יותר מכך, שגיאות בתעבורה יכולות גם למנוע מתמונות להיטען. לכן, ברור שכאשר יש בעיות, הן גם משליכות על העומס שנוצר על מחלק ה- IT, ובסופו של דבר גם פוגעות בפעילות הארגון – במיוחד בימים של עבודה מרחוק.

השהייה נמדדת באלפיות שניה, וישנם שני מדדים אשר מבטאים אותה. המדד הידוע יותר נקרא "round trip time" או RTT – זהו הזמן שלוקח לחבילת נתונים לנוע מנקודה אחת ברשת לנקודה אחרת. מדד חלופי נקרא time to first byte – RTT, מדד זה מבטא את הפרשי הזמן בין הרגע בה החבילה הראשונה עזבה ועד שהיא מגיעה ליעד.

השהייה: לא משהו שאפשר לחיות איתו

אם אדמינים חווים השהייה גבוהה, אז זה בטח לא משהו שצריכים לחיות איתו, וניטור ובדיקות הן הצעד הנכון למענה. מבחן השהייה נקודתי יכול לספק מספר תובנות לגבי העובדה שקיימות בעיות ברשת, עם זאת, לא מתקבלת תמונת מצב מלאה, והתוצאות הן נקודותיות לאותו מבחן ולזמן בו הוא בוצע.

פתרון ניטור כמו PRTG מסוגל למדוד ולדווח על כל מדדי ה- QoS. השהייה, אובדן חבילות, jitter וציון ממוצע, מנוטרים כל הזמן. אם משהו משתבש, האדמין מקבל הודעה מיידית. PRTG מסוגל לנטר שרתים, נתבים ומתגים, כך שניתן לזהות את מקור ההשהיה במהירות.

חיישנים – הבסיס לניטור

ב- PRTG, חיישנים הם מרכיב הניטור הבסיסי. בכל הנוגע להשהייה, קיים יותר מחיישן אחד שיכול לסייע. להלן מספר דוגמאות:

  • חיישן QoS Round Trip – אשר מודד את איכות השירות לאורך נתיב שלם
  • PRTG Ping Sensor – בודק את זמינות המכשירים שלך, ומציג את מצבם על לוח הבקרה כדי לראות אם אחד מהם אינו פעיל.
  • מכשירי סיסקו רבים אוספים מדדי QoS משלהם. חיישן Cisco IP SLA קורא את הערכים האלה ומוסיף אותם לסטטיסטיקת הניטור המרכזית שלך.

מעוניין ללמוד יותר? קרא עוד בעמוד PRTG, או קבע דמו אישי עם נציג מולטיפוינט, או קנה אונליין את חבילת הבסיס PRTG 500 – ותתחיל לנטר את הכל

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם