כיצד לייצר מבט מאוחד לניטור ה- IT באנטרפרייז

אחד מהאתגרים הגדולים ביותר בניטור IT באנטרפרייז – סביבות עם יותר מ- 1,000 מכשירים – הוא לייצר מבט כללי ומאוחד. בסביבות גדולות שכאלה, יש לך בוודאות מספר שרתי ניטור האוספים נתונים מאזורים שונים בתשתית. הדבר מוביל לכל מיני סוגי בעיות, כגון "רעש" של התראות או כלי ניטור שונים. אבל הבעיה הגדולה ביותר היא שאתה מאבד את התמונה הגדולה. כאשר זה קורה, אתה לא יכול להבין מה מצב התשתית כולה במבט אחד. אבל כיצד אתה מביא נתונים ממגוון רחב של מכשירים ומשאבים הנמצאים באתרים שונים, ללא מבט מאוחד?

התשובה פשוטה: אתה רוצה לוח בקרה שיעניק לך מבט כולל על התשתית, כך שתוכל לומר מיידית האם קיימות בעיות או שקיים פוטנציאל לבעיה, ומה עלול להיות הגורם לבעיות האלה. אבל הדרך להשיג זאת אינה פשוטה. להלן נציג את המרכיבים שחשוב לשקול כאשר מייצרים ניטור מאוחד.

ארגן את התשתית שלך לצורך ניטור

הכל מתחיל בסגמנטציה של התשתית. אתה יכולל למוד יותר באמצעות המדריך "כיצד לנטר סביבות IT גדולות".

לצורך ההדגמה, ניתן לבצע סגמנטציה על אזורים:

או שאתה יכול לעשות זאת לפי תחומי פעולה:

אתה יכול לנהל את הכל ממקום אחד – כאשר במקרה זה לוח בקרה מאוחד מספק סיכום כללי שיציג את המצב. או, שאתרים שונים מנוהלים בצורה נפרדת, כל אחד עם לוח הבקרה שלו. אבל אפילו במקרה השני, אתה עדיין רוצה לוח בקרה על שיעניק לך מבט אחד אל כל האזורים.

קבל מבט כולל של ניטור כלל השירותים העסקיים

מבט מאוחד צריך להתמקד במבט על רמת הנתונים הגבוהה ביותר. אבל מה המשמעות? שוב, זה תלוי בדרך בה אתה מחלק את הרשת, אבל דרך טובה לעשות זאת היא לקשר מרכיבים בתשתית לשירותים עסקיים. לדוגמא: שירות הדואר האלקטרוני של החברה, מערכת הרישוי, או תהליכי הפעלת תוכנה – כולם שירותי IT המסופקים על ידי יחידות חומרה וקישוריות שונים.

ברגע שאתה מגדיר את השירותים העסקיים שלך, אתה יכול למפות ולקשר אליהם חלקים בתשתית. לדוגמא שירות דואר אלקטרוני יכלול את שרת הדואר, שרתי אחסון, קישוריות אינטרנט – אלה יקושרות לשירות העסקי "שירתי דואר אלקטרוני". בלוח הבקרה המרכזי תוכל לראות את מצב בריאות שירות הדואר האלקטרוני.

אם מתרחשת בעיה קטנה – נניח שלשרת דואר לגיבוי יש בעיות ביצועים – שירות הדואר האלקטרוני עצמו עומד בסכנה מאחר ואין לו שרתי גיבוי. התראה תישלח לחבר צוות, אבל לא תתקבל התראה לכל הצוות – ועל גבי לוח הבקרה הרמכזי, השירות יהיה ירוק.

עם זאת, אם ישנה בעיה החיונית לשירות – אולי נפילת מתג ליבה דרכו עוברים נתוני הדואר האלקטרוני – אז לוח הבקרה ישלח התראה לכל הצוות, ושירות הדואר האלקטרוני יוצג באדום בלוח הבקרה המרכזי. בנקודה זו, תוכל לצלול אל הרכיבים הפנימיים כדי למצוא מהיכן מגיעה הבעיה.

ניטור ודיווח SLA

ארגון התשתית שלך סביב שירותים עסקיים, לא רק מקל על קבלת מבט כולל, אלא גם מסייע לנהל רמות שירות (SLA)

ארגונים גדולים לעיתים קרובות מחזיקים ב- SLA רבים. ישנם SLA פנימיים כדי להבטיח שצוותי ה- IT עומדים בדרישות סף מסויימות. וישנם SLA חיצוניים, אל מול הלקוחות וגורמים חיצוניים. לדוגמא, אתה יכול להידרש לעמוד בהסכם זמינות עבור שירות מסוים: במקרה זה אתה צריך לבדוק באופן רציף את הקישוריות לשירות הזה, ולהתריע כאשר הוא אינו זמין. או אם יש לך הסכם שכמות מסוימת של רוחב פס תהיה זמינה, אתה צריך למדוד את רוחב הפס הזמין כל הזמן, ולהתריע כאשר הוא נהיה נמוך מידי.

ארגון השירותים העסקיים סביב ה- SLA שאתה צריך לעוקב אחריהם יעניקו לך מבט טוב יותר לגבי מצב השירותים שאתה מספק – ואם יש בעיה, תוכל לבצע Drill Down כדי לגלות את מקור הבעיה ולפתור אותה לפני שה- SLA נפרץ.

ניטור IT באנטרפרייז

יצירה של נקודת מבט מרכזית היא מרכיב חשוב בניהול תשתיות רחבות ומבוזרות. אם אתה מחפשים ייעוץ לגבי הדרך הנכונה לעשות זאת, אתם מוזמנים לפנות לצוות Multipoint המפיצה של PRTG

שתף:

פוסטים נוספים:

LastPass & TeamViewer Event

  LAST CALL  LastPass & TeamViewer Tensor Event אל תחמיצו את האירוע הקרוב שלנו, ביום שלישי, ה- 20 ביוני.  באירוע נעמיק בשני פתרונות שהפכו את

Read More »

צור קשר עם נציג
Multipoint Group

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם